تحقیق تاثیر ورزش بر اختلال اتیسم در کودکان

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
تحقیق تاثیر ورزش بر اختلال اتیسم در کودکان، در قالب فایل word.

بخشی از متن فایل:
اتیسم (اوتیسم) یک اختلال رشدی عصبی است که با آسیب در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعامل اجتماعی، رفتارهای کلیشه ای و علایق محدود مشخص می شود. اختلال اوتیسم که لئوکانر در 1220 موفق به کشف آن در گروهی از کودکان تحت مطالعة خود شد به رغم آشکار شدن بخش زیادی از ابعاد ناشناخته آن هنوز از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است. ابعاد ناشناختة این اختلال نه تنها از علاقه و انگیزة متخصصان این حوزه نکاسته است بلکه بیش از هر زمانی مطالعه و پژوهش در این حوزه فزونی گرفته است. در واقع، طیف اختلالات اوتیسم از جمله اختلالات نافذ رشد هستند که به طور خاص، با نقص در ارتباط، تعامل اجتماعی، و رفتارهای کلیشهای و تکراری تشخیص داده می شوند ،نبود مهارت در ابراز و بازشناسی هیجانات نیز از برجسته ترین مشخصات این کودکان است و احتمالاً یکی از اصلی ترین موانع در برقراری یک رابطة صمیمانه با سایرین و ایجاد روابط اجتماعی تلقی می شود.
بسیار واضح است که داشتن کودك مبتلا به اختلال اوتیسیم موجبات افسردگی، نگرانی، استرس، شرمندگی، و خجالت در والدینشان را فراهم می آورد، و در مواردی نیز بر روابط زناشویی تأثیر منفی خواهد گذاشت. ترنبال و ترنبال(1997) در ارتباط با این موضوع اشاره کردند که استرس این خانواده ها به دلیل مسائلی که در طول زمان تغییر می کند رو به افزایش است و پیشنهاد کردند که متخصصان باید خانواده ها را به وسیلة تنوعی از راهبردهای مقابله برای قادر ساختن آنها برای برخورد با این مسائل آماده کنند(ریاحی و همکاران، 1390).

فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
مفهوم اتیسم
تاریخچه اختلال اوتیسم
معیارهای تشخیص اوتیسم
ورزش در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
فواید ورزش برای کودک مبتلا به اختلال اوتیسم
ثابت نگه داشتن وزن
ورزش چگونه کمک می کند
ورزش مناسب کودکان دچار اختلال اوتیسم
فواید شنا
فواید بیشتر برای کودکان مبتلا به اوتیسم
بولینگ:
ورزش تای چی
ورزش های دهانی
تمرینات ایزو متریک
جمع بندی
منابع

لیست برخی از منابع:
1. اتیسم من( انتشارات نامه مهر)
2. اختلال اتیسم: تبیین، ارزیابی، تشخیص و درمان ، سعید رضایی ، انتشارات آوای نور
3. اختلالات طیف اتیسم ،سیدعلی صمدی، روی مک کانکی ،
4. بابایی کفاکی، هدی؛ حسن زاده، رمضان؛ فخری، محمدکاظم. (1396). مقایسه اثربخشی تحلیل رفتاری کاربردی و آموزش پاسخ محور بر جهت گیری زندگی، پذیرش مثبت بی قید و شرط و اضطراب اجتماعی مادران دارای کودک اوتیم. مجله روانشناسی بالینی، سال دهم، شماره 1، پیاپی 37، 69-57.
5. بارون کوهن، سایمون) 1389(اوتیسم و سندروم آسپرگر. ترجمه مهدی گنجی. تهران
6. بررسی سطح فعالیت فیزیکی روزانه کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا و ارتباط آن با سن و شدت اختلال. بنفشه قاهری، محمود شیخ، امیر حسین معماری، رسول حمایت طلب .1392
7. بیش فعالی، اوتیسم: آموزش و راهنمای جامع برای والدین، معلمان و متخصصان ، زهرا سعدی ، انتشارات سیادت پورافکاری. تهران: شهرآب
8. پیشگیری و درمان اوتیسم ، دکتر محمود شیخ نشر دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران
9. سادوك، بنیامین و سادوك، ویرجینیا) 1389 (خلاصه روانپزشکی: علوم رفتاری روانپزشکی بالینی. ترجمه نصرت عرب عامری،اله، کاشی ، علی (1397)ه تاثیر تمرینات هوازی بر مهارت های حرکتی و ترکیب بدنی کودکان مبتلا به اوتیسم، مجله سلامت و مراقبت ، سال بستم، شماره چهارم.
10. موسوی، نجم السادات؛ نشریه پیوند (اوتیسم اسفند 1392 - شماره 413 )1 صفحه - از 29 تا 29

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 11099 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:214 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد قابل ویرایش