پاورپوینت (اسلاید) انواع تجارت الکترونیکی و مدلهای کسب و کار

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان انواع تجارت الکترونیکی و مدلهای کسب و کار، در 21 اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین.

بخشی از متن:
یکی از ابعاد تجارت الکترونیکی طبقه بندی انواع آن است که بر مبناهای نتفاوتی انجام پذیرفته و در نتیجه طبقه بندیهای متفاوتی از آن ارائه شده است که در این فصل به آنها اشاره و فرایند منطقی برای تقسیم بندیهای تجارت الکترونیکی مطرح می گردد. یکی دیگر از ابعاد تجارت الکترنیکی مدلهای کسب و کار است که چگونگی تولید در آمدها را در سازمان نشان می دهد. بعضی از سازمانها مدل کسب و کار را به صورت آگاهانه و منطقی و براساس شرایط خاص خود انتخاب می کنند، بعضی دیگر نیز به این مسئله توجه ندارند اما ناخود آگاه از یک نوع مدل کسب و کار تبعیت می کنند. با توجه به اینکه انتخاب آگاهانه نتایج بهتری دارد، در این فصل مدلهای کسب و کار به تفصیل بررسی می شود.
شرکتها معمولاً نسبت به مصرف کنندگان از امکانات و زیر ساختارهای مناسب و کافی برای به کارگیری EC برخوردارند. به همین دلیل حجم عظیمی از EC (حدود80-90 درصد) در B2B واقع می شود.
به دلیل حجم گسترده و کلان فعالیتهای تجاری در شرکتها نسبت به مصرف کنندگان ، صرفه جوییهای ناشی از EC برای B2B، بهره وری کل سیستم تجاری و اقتصادی را بالا می برد.
به دلیل گستردگی فعالیتهای اقتصادی و تجاری در B2B حجم مبادلات پولی بسیار بیشتر از B2C است. برای درک بهتر انواع B2B، کاپلان و ساونی بر اساس دو مولفه نوع خرید شرکت (چه چیزی می خرد؟) و چگونگی انجام خرید توسط شرکت (پگونه می خرد؟) انواع مختلف B2B را بررسی کرده اند. اینکه شرکت چه چیزی می خرد در دو طبقه تقسیم می شود:
الف) دروندادهای تولید. دروندادهای تولید، مواد خام، قطعات و اجزایی هستند که مستقیماً در یک محصول یا فرآیند به کار می روند. این دروندادها به دلیل نوع کاربرد خاص آنها ویژه صنعت می باشند. برای مثال یک موسسه تبلیغاتی هیچ وقت فولاد خام یا سیستمهای ترمز خودرو نمی خرد چرا که به دروندادهای خاصی نیاز دارد که فقط در آن صنعت کاربرد دارد.
ب) دروندادهای عملیاتی. این دروندادها، جزئی از کالای ساخته شده نیستند و اغلب، آنها را خدمت و کالاهای نگهداری، تعمیر و عملیات می نامند؛ مانند دستگاههای کپی، تلفن،فاکس،و امور خدماتی از قبیل نظافت.
مولفه دوم یعنی چگونگی خرید به دو نوع تقسیم می شود:
الف) خرید سیستماتیک. در این نوع خرید انعقاد قراردادهای بلند مدت بین شرکت و عرضه کننده باعث ایجاد روابط نزدیک بین طرفین می­گردد. در این نوع خرید، طرفین همدیگر را کاملا می­شناسند و به اعتماد دارند و خریدار معمولا کل خرید یا بیشتر خریدهای خود را جز در موارد خاص از یک عرضه­کننده انجام می­دهد.
ب) خرید قطعی در این نوع خرید، هدف خریدار برآورده کردن یک نیاز فوری با حداقل هزینه است و ممکن است طرف فروش خود را اصلا نشناسد.

فهرست بخشی از مطالب:
تجارت الکترونیکی
مدلهای کسب و کار
انواع B2B
بازارهایMRO
بازارهای کاتالوگی
نحوه ارتباط بین انواع تجارت الکترونیکی
و ...
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 10700 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:965 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت قابل ویرایش